19 April 2012

Kalaulah....


kalaulah aku pengemis di jalanan
sudikah kau menemaniku
atau malukah kau akan diriku
akan tetapkah kau menyayangiku
seperti mana sekarang
kalaulah aku seperti itu


kalaulah aku cacat anggotaku
sudikah kau mendampingiku
akan setiakah kau pada janjimu
tetap berada di sisiku selalu
seperti mana sekarang
kalaulah aku seperti itu


walaupun biduk berlalu
kiambang kan bertaut
walau usiamu melanjut
kasihku tak kan luput

apa yang kukatakan
pasti kukotakan
kalaulah aku.....

kalaulah gelap alam sekitarku
sudikah kau meneranginya
membawa cahaya dalam hidupku
selama-lama menjadi dianku
sepanjang masa dan zaman
kalaulah terjadi seperti itu
...............

1 comment:

yayacomey said...

UNTUK HIDUP BERSAMA (Zurinah Hassan)

Ketika kau menyatakan kasihmu
tentu lebih yang ingin kau perkatakan
tetapi kata-kata tidak cukup
untuk menjadi perantaraan

Ketika kurasa dingin jari-jarimu
yang kurasai adalah lebih dari itu
tapi perasaan tidak mungkin dipertuturkan

Mawar adalah lebih dari sekadar keharuman
dan warna kita pun lebih dari sekadar rupa dan kata-kata

kadang-kadang dengan menyedari kelainan
membolehkan kita hidup bersama.